6 Tipp a magabiztos beszédhez nyilvánosság előtt.

Manapság, a legtöbb szakmában és munkakörben adódik, hogy hallgatóság előtt
előadást kell tartanod. Ez gyakran része magának az állásinterjúnak is. Ugyanakkor,
az emberek 74%-án valamiféle szorongás lesz úrrá, amikor ki kell állni és beszélni.

Én igencsak egyike voltam ezeknek az embereknek. Olyan szégyenlős, hogy alig
tudtam kiejteni a nevem teltház előtt, ahol egyedül kellett előadnom a
prezentációmat. Megváltoztam. Most már nemcsak, hogy kényelmesen érzem
magam a színpadon, de tulajdonképpen élvezem is, és másokat is arra buzdítok,
hogy ugyanezt tegyék.
Itt van a 6 legjobb tanácsom, hogyan kezeld a következő beszédedet úgy, hogy még
élvezd is.


1) Öltözködj a siker érdekében
Mindannyian hallottunk már arról, hogy az első benyomás számít. A hallgatóságod
látni fog még mielőtt elkezded a beszéded és már akkor véleményt fog alkotni rólad.
Ha azt választod, hogy úgy öltözködsz, ahogy egy sikeres ember öltözne, aki tartja
ezt az előadást, akkor arra készteted a hallgatóságod (és magad!), hogy ekként a
sikeres emberként lásson téged. Azt javaslom, gyakorold ezt úgy, hogy otthon is
olyan ruhákban jársz, amit sikeres előadók hordanak. Eleinte lehet, hogy furcsa lesz,
de amikor eljön az idő, kényelmesen érezheted magad ezekben a „sikeres”
ruhákban.


2) Légy jelen
Ha nem szeretsz beszédet mondani, a legvalószínűbb, hogy leginkább ott sem
lennél. És ez be is következik, nem vagy teljesen jelen. Amikor nem vagy jelen, a
hallgatóság nehezen tud meghallani, és nehezen tud veled menni. Ez pedig ahhoz
vezethet, amitől a legjobban félsz, hogy a hallgatóság elutasít.
Próbáld ki ezeket az egyszerű praktikákat, amik segítenek abban, hogy jobban jelen
légy, akkor is, ha még mindig úgy érzed, hogy utálsz a nyilvánosság előtt beszélni.
Lélegezz tudatosan és szándékosan szívd a levegőt le a hasadba. Amikor félünk,
hajlamosak vagyunk arra, hogy szaporán vegyük a levegőt, fel a mellkasunkba,
amitől gyengének tűnünk. Hasznos lehet, ha ezt a technikát már most elkezded
gyakorolni, mielőtt meg kell tartanod a következő beszéded. Kezdd el figyelni a
légzésedet a mindennapi életben, változtasd meg, és légy éber arra, hogy ez milyen
hatással van rád. Amikor teljesen lélegzünk, akkor teljesebben is vagyunk jelen.

Azt is javaslom, hogy vesd meg a lábad jól a talajon, valószínűleg sokkal jobban,
mint egyébként tennéd. Képzeld el, hogy gyökereket eresztesz a földbe. Ezek a
képzeletbeli gyökerek stabilitás érzetet adnak és több jelenlétet, bármi is történjen.


3) Kapcsolódj a hallgatóságoddal
Legtöbbször, amikor az emberek beszédet tartanak két dolog fordulhat elő, és egyik
sem igazán hatékony. De ha tudod, hogy van más lehetőséged is, könnyen
elérheted, hogy a teremben minden embert megnyerj és rád figyeljen.
Azok, akik idegesek amikor a nyilvánosság előtt beszélnek, hajlamosak semlegesen
venni, ha az emberek ezért nehezen tudják követni és néha nehezen is tudják
meghallani őket. Mások „nyomatják” a mondókájukat, ami védekezésre vagy
ellenállásra késztetheti a hallgatóságot.
A valóban hatékony módja annak, hogy kapcsolódj a hallgatóságoddal az az, hogy
„energiát húzol”. Ezt megteheted úgy, hogy elképzelsz egy energetikai kapcsolatot,
ami a hallgatóságod mögül ered, áthalad rajtuk, át rajtad, és ki a hátad mögött. Ne
aggódj, ha nem teljesen érted, vagy furcsának találod. Ezt a technikát sok nagyszerű
előadó alkalmazza teljes természetességgel.


4) Foglalkozz az idegeiddel
Olyan gyakori, hogy félünk a nyilvános beszédtől, hogy meg sem kérdőjelezzük ezt a
reakciót. Valósággal kivétel az olyan ember, aki magabiztos ezen a területen. Tehát,
amikor érzed a várakozás buborékjait a gyomrodban, azt, hogy az agyad beindul,
kérdezd meg magadtól „Ez félelem vagy izgatottság?”
Sokszor a helyzet az, hogy összekeverjük az izgatottságot a félelemmel.
Gyermekkorban szüleink gyakran hiszik, hogy félünk valamitől, amikor
tulajdonképpen izgatottságot tapasztalunk meg. Mégis azt feltételezzük, hogy a
szüleinknek igazuk van, hogy félnünk kell, és ennek megfelelően is kell
cselekednünk.
Csak ezt tudván, a helyzet valószínűleg elkezd majd megváltozni, de még mindig
történhetnek dolgok a testedben:” pillangók” a hasadban, kézremegés, vagy
remegés bármilyen testrészedben. Azt javaslom, mielőtt felmész a színpadra, találj
egy helyet, ahol tudsz picit mozgolódni, picit rázd meg a tested – hogy felszabadíts
valamennyit ebből a feszültségből. És amikor fent vagy a színpadon mozogj ide-oda
szabadon, ami segíthet abban, hogy ez az energia szétoszoljon és lazábbnak
érezhesd magad.

És fontos, ha mégis remegsz, azt javaslom, ne tedd jelentőségtelivé. A hallgatóságod
követni fog téged – ha nem teszed jelentőségtelivé, ők sem fogják.

5) Engedd el a tökéletességet
A tökéletesség igénye egyike azoknak a dolgoknak, amik a legjobban visszafognak
egy közönség előtt és az életünk minden területén.
Amikor megpróbálunk tökéletesnek lenni, az agyunk egy részre mindig
riadókészültségben van és figyeli, hogy teljesíteni tudjuk-e ezt az ideált. Ha
elengeded ezt az állandó őrködést, az agyadnak ez a része is jelen lesz, ahelyett,
hogy elemeznéd és bírálnád saját magad.
Ha mégis hibázol, a legjobb, amit tehetsz, hogy mosolyogsz és elnézést kérsz, ami
hallgatóságot is magával vonhatja, és ezzel a saját oldaladra állíthatod őket.
Végül pedig, egy jó előadás sokkal inkább szól arról, hogy általánosságban milyen
benyomást teszel, mint arról, hogy minden egyes szó, amit mondasz, helyes-e és
tökéletes.


6) Érd el, hogy többet akarjanak megtudni
Gyakran, a nem megfeleléstől való félelmünk következményeként, túlkészülünk,
elegendő anyaggal rendelkezünk a különféle beszélgetésekhez és megpróbálunk
mindent elmondani a hallgatóknak. A közönség ilyenkor azt érezheti, hogy megfullad
a sok információtól és elkezd ellenállni.
Ha képes vagy arra, hogy az előadásod rövid és velős legyen, ez tényleg lekötheti a
hallgatóságodat, arra késztetve, hogy folyton kérdezzenek, és többet akarjanak
megtudni, ami egy nagyon jó eredmény.
Ezek a legjobb ötleteim, amiket bárcsak tudtam volna évekkel ezelőtt,
amikor pusztán a nevem kiejtése egy emberekkel teli teremben,
megsemmisítő volt számomra. Remélem, hasznodra lesznek, ha azt
szeretnéd, hogy magabiztosan és örömmel tarts beszédet.Fiona Cutts 

Fordította: Pap Csilla 

Eredeti cikk.
http://access-consciousness-blog.com/2018/05/6-tips-confident-public-speaking/

Weboldalunkon sütiket használunk! Bővebben